• e-shop
  • SC XAVEROV HORNÍ POČERNICE z.s.

    Oficiální webové stránky klubu

    Kalendář zápasů

    DNA & SCX

    Koncepce mládeže

    Koncepce v rámci ročníků SCX

    Minipřípravka (2017 a mladší)

    • podpora dětí trenérem, pozitivní přístup
    • vybudovat u dětí emoční vazbu ke sportování, nejen k fotbalu
    • umí pozdravit
    • spolupráce s rodiči
    • sledovat rodiče, kteří se objevují pavidelně na tréninku a oslovit je ke spolupráci, zajišťovat si lidské zdroje svou komunikací a přístupem
    • účast na turnajích a zápasech – rozumný počet
    • pomoc při zápase s oblékáním
    • děti se učí zavazovat tkaničky, nandat chrániče
    • trénink 1/3  hra, 1/3 všeobecný pohybový rozvoj, 1/3 rozvoj dovedností s míčem

    Mladší přípravka (2015, 2016)

    • podpora dětí trenérem, pozitivní přístup
    • přednost výchova
    • významná je pravidelnost
    • snaha o volný víkend 1x v měsíci
    • spolupráce s rodiči, při zápase bez rodičů v šatně, vedeme k samostatnosti
    • stále 1/3 hra, 1/3 všeobecný pohybový rozvoj, 1/3 rozvoj dovedností s míčem
    • myslí útočně, útočí na branku nebo na míč
    • získat míč bez odkopávání
    • podpora individuálního driblingu
    • mají právo chybovat
    • cílené přihrávky a střelba
    • ve druhé polovině i přihrávky do prostoru
    • využívat poziční hry, učit pracovat s prostorem
    • férová hra tělem, rameno na rameno
    • ve hře rychlé rozehrání nejbližším hráčem
    • podpora samostatnosti
    • střídání pozic
    • dostatečná minutáž
    • aktivní první dotyk, zpracování míče i ze vzduchu
    • možnost začít s brankařským tréninkem
    • brankář tvůrce hry, hráč v poli, střídají se
    • hrát i trénovat naplno
    • deníček dovedností – chuť se zlepšovat i mimo trénink

    Starší přípravka (2013, 2014)

    • navazujeme na mladší přípravku, upřednostňování individuálních dovedností
    • zvýšené nároky na pozornost, disciplínu, neustálý apel na samostatnost
    • sprchování po zápase
    • vedení míče se změnami směru
    • úvod do hry hlavou
    • umět více kliček
    • aktivní první dotyk, zpracování míče ze vzduchu i s vhazováním autů
    • přihrávání oběma nohama
    • aktivní hra s míčem i bez míče, neukopávat a nenakopávat
    • přihrávky do nohy i do prostoru
    • aktivní hra tělem, rameno na rameno, stabilita v soubojích
    • ve hře samostatné, rychlé, správné rozhodnutí
    • mají právo chybovat
    • stále podpora útočných činností před obrannými
    • agresivní pojetí
    • chválit za úsilí, kvalitu hry, nikoliv za výsledek
    • podporovat tvořivé hráče, pěstovat kreativitu, středový hráč je tvůrce hry
    • stále střídání pozic
    • zadní útočníci aktivní a odvážní s míčem
    • snaha o výměnu míst při hře a učit se spolupráci
    • využívat poziční hry, učit pracovat s prostorem
    • nebát se hrát v podčíslení
    • neustálý apel na přepínání
    • při střelbě "míč vedle brankáře”
    • brankáři pomalu specializace, ale zapojovat i do hry
    • brankář stále hráč v poli, navazuje na mladší přípravku
    • hrát i trénovat naplno
    • deníček dovedností – chuť se zlepšovat i mimo trénink

    Mladší žáci (2011, 2012)

    • navazovat na starší přípravku, období puberty
    • důslednost v disciplíně a koncentraci, samostatnosti
    • budování vztahu ke klubu a partnerství
    • nominace ústně
    • apelovat na životosprávu
    • začíná období větší spolupráce
    • pomalý přechod do velkého fotbalu
    • apel na rychlé přepínání z obrany do útoku a naopak
    • hrát konstruktivně od brankáře, nepřekopávat hřiště
    • cílené přihrávky i delší do prostoru
    • učení se hrát hlavou
    • kombinace a hra na třetího, výměna míst při hře
    • aktivní hra s míčem i bez míče, stále neukopávat a nenakopávat míče
    • využívat v tréninku poziční hry
    • vnímání prostoru a správného nastavení do hry
    • vnímání ofsajdu, naučit již od poloviny hřiště
    • hrát v podčíslení
    • systémy u hry 7+1  2:3:2, 3:3:1, 2:4:1
    • cílená střelba i ze střední vzdálenosti
    • agresivní pojetí, aktivní hra tělem, rameno na rameno, stabilita v soubojích
    • ve hře samostatné, rychlé, správné rozhodnutí
    • mají právo chybovat
    • chválit za úsilí, kvalitu hry, nikoliv za výsledek
    • stále podporovat tvořivé hráče, pěstovat kreativitu, většinou menší hráči – neuspěchat vývoj, potřebují čas
    • stále střídání pozic
    • brankáři pomalu specializace, ale zapojovat i do hry
    • hrát i trénovat naplno
    • důraz na kompenzační cvičení

    Starší žáci (2009, 2010)

    • puberta v plném proudu, klíčové období pro vývoj psychiky, vznětlivost, nestálost
    • důslednost v disciplíně
    • budování vztahu ke klubu a posilování partnerství
    • nominace ústně
    • je "samá ruka, samá noha", růst končetin je rychlejší než růst trupu - to může přinést pokles celkové koordinace, tím i techniky
    • zdokonalování techniky a taktiky, pochopit systém hry
    • trenér učí hráč porozumění hře
    • zvládnutí herních činností jednotlivce
    • neustálý apel na přepínání ve hře
    • hra v podčíslení
    • vnímání prostoru a správného nastavení do hry
    • ještě stále stavíme hráče na různé posty a hledáme jejich optimální uplatnění
    • brankáři již specializace
    • kondice - příprava na přechod do dorostenecké kategorie
    • velká forma fotbalu 11/11: rozestavění do šířky, hloubky
    • hrát různé systémy – 4:3:3, 4:1:4:1, 4:4:2, 3:5:2, 3:4:3
    • kondice - příprava na přechod do dorostenecké kategorie
    • úvod do cílenějšího kondičního tréninku
    • rozvoj aerobní kapacity všech druhů: rychlostní, krátkodobá, střednědobá, dlouhodobá
    • začátek rozvoje svalové síly
    • klást důraz na kompenzační cvičení

    Mladší dorost (2007, 2008)

    • mix ročníků – klade nároky na lidský přístup k dorůstajícím hráčům
    • hráči by měli být partnery
    • velkým objemem tréninkové činnosti pracovat na celkovém rozvoji
    • větší důraz a pozornost se přesouvá na taktickou přípravu
    • práce s prostorem
    • výměna míst, prolínání řad i jednotlivců
    • vzájemné zajišťování, přebírání - zónová, osobní, kombinovaná obrana – rychlý protiútok
    • přenášení těžiště hry
    • hra v podčíslení
    • hrát různé systémy – 4:3:3, 4:1:4:1, 4:4:2, 3:5:2, 3:4:3
    • pokračuje zdokonalování techniky
    • je možné výrazněji zvyšovat tréninkové nároky
    • citlivý přístup u jednotlivých hráčů
    • během tohoto období hráči dosahují nejvyšší úrovně koordinace pohybů, dochází k výraznému nárůstu svalové síly, zlepšují se rychlostní schopnosti v závislosti na zvyšování silových schopností dolních končetin
    • nic nebrání rozvíjení všech pohybových schopností, značné možnosti jsou už v silové a vytrvalostní oblasti, organismus je připraven i na anaerobní zatížení
    • hráči mají maximum předpokladů pracovat při zatížení rychlostně-vytrvalostního charakteru, který je obvykle doprovázen tvorbou laktátu

    Starší dorost (2005, 2006)

    • mix ročníků
    • opět nároky na lidský a individuální přístup k hráčům
    • maximální tréninkový objem
    • hrát systém ušitý na typologii hráčů
    • postupné zapojování hráčů do dospělého fotbalu
    • neustálý apel na disciplínu a budování vztahu ke klubu 

    Nejnovější zprávy z klubu

    "Hrajem fotbal pro zábavu, nevěšíme nikdy hlavu,

    zvítězíme beze slov, my jsme přece XAVEROV.

    Hej, hej, hej, XAVEROV je nej!

    logo městská část praha 20_png
    praha-logo-gif_566x566_gif
    prazsky-fotbalovy-svaz
    logo1png_228x77.png
    image001jpg_591x152.jpeg
    websitemedialogo-extranegativespacepng_1024x313.png
    logo-rovac-png_500x167.png
    fs-cz-clrpng_3484x1166.png
    ppl-zakladni-barevne-cmykjpg_1776x534.jpeg
    veoliajpg_1500x465.jpeg
    download.png
    renomia-logojpg_853x703.jpeg
    download.jpg
    1png_261x95.png
    autoPoly.png
    imagespng_435x116.png
    partyday-logo.png
    logo[1].png

    Hrdý partner mládeže

    Top